söndag, juni 21, 2009

Update

Här lufsar jag runt hemma, i baggyjeans och linne och försöker komma ikapp. "Komma ikapp" är ett annat uttryck för Mission Impossible. Det betyder att man (jag) på ett par få timmar ska tvätta minst 4 maskiner tvätt och på något mystsikt sätt få det att torka snabbt, utan vare sig torksumlare eller torkskåp.
Man (jag) ska hinna plocka undan i samtliga rum, dammsuga, skaka mattor och våttorka golven. Man (jag) ska byta lakan i samtliga sängar. Man (jag) ska skura toalett, badkar och handfat samt pusta speglar. Bonus är om man (jag) hinner fixa i rabatten och plocka in lite fina blommor och placera i vaser runt om i huset.
Under tiden så ska två barn utfodras, badas, tvättas håret på, torkas, sättas på pyjamas och stoppas i sina sängar.

Status: Jag har tvättat två maskiner och hängt upp tvätten, plockat en aning i samtliga rum, badkaret är ganska rent tack vare att barnen badat i det. Vi har ätit också, det har vi faktist.
Jag har bytt lakan i två av tre sängar och tagit hand om disk samt packat upp grejejr från helgens besök hos pappa.
Mycket mer än så blir det nog inte idag. Nu ska jag istället snart stoppa minstingen i säng, sen kanske jag dammsuger lite innan det är dags att lägga äldstingen. När de sussar gott i sina sängar ska jag sätta på mig träningskläderna och köra 30-40 minuter i den lånade crosstrainern som står i vardagsrummet. Jag har fixat en (förhoppningsvis) grym playlist i Spotify (me loooove!) soms ka hjälpa mig orka köra lite längre än vanligt.
Sen ska jag softa och ta det lungt framför tv:n innan det är läggdags för mig....eller just det ja, jag måste ju duscha också, och göra en hårinpackning, och ta fram/stryka kläder inför imorgon, och ta hand om maten som blev över och göra en matlåda....
Undrar om jag hinner kolla på film länge inna jag stupar?

Inga kommentarer: