torsdag, juli 09, 2009

Underbara semester!


Just nu befinner sig Familjen F på norra Öland och trots att solen till största delen lyser med sin frånvaro har vi det helt unerbart!
Igår började vi dagen (efter en lugn sovmorgon) på Borgholms slottsruin tillsammans med våra vänner som bor här på ön. Vi gick en familjeguidning och sen sprang vi runt lite hur som heslt. Några barn från en av de andra familjerna provade lite riddarskola men våra älsklingar var inte så sugna.
Efter ruinen åkte vi in till Borgholm och åt kina mat. Tea och Max älskade vårrullar! Vi hann ta en liten shoppingsunda också, örhängen till Tea och handväska till mig. Efter några timmars vilande blev det middag med familjen Petterson i deras sjöbod.
Väl hemma la vi barnen och slöade sen i soffan till National Treasure.
Jag är inne på 4:e semesterdagen och andra semesterboken. Jag slukar böcker och särskilt på sommaren när jag kan läsa en eller ett par timmar mitt på dagen. den första jag läste var "Den krossade tanghästen" av Heléne Tursten,
superbra deckare, några små "filmmissar" till trots.

Nu har jag börjat på Mons Kallentofts "Midvinterblod".
Även det en deckare som än så länge verkar leva upp till de fina reccensionerna den fått.

1 kommentar:

Elin sa...

Förresten, Elena!
Nästa helg..? Tea fyller 7 på Lördag. Kommer vi då? =) Eller på Fredag?
Så kan vi fira brodern vår samtidigt?