torsdag, september 09, 2010

Smaaaaaaal

Idag jobbar jag på Stockholmskontoret. Jag åker hit ibland för möten eller annat men det är inte jätteofta. Imorse när jag kom träffade jag en kollega som tidigare jobbade i Göteborg, där jag sitter i vanliga fall, men nu bor och jobbar i den Kungliga Hufvudstaden. Vi hälsade när vi gick förbi varandra mot kaffeautomaterna. När jag sen är på väg tillbaka med mitt kaffe går vi förbi varandra igen och hon stannar upp och säger -Du, jag måste bara säga, Vad SMAL du har blivit!
-Öhhh oj, ja, det har jag. Jag har gått ner 10 kg och det känns bra, blev mitt något överaskade svar.
Själv har jag så dålig koll på hur jag ser ut så jag blir förvånad över att folk faktiskt SER att jag gått ner i vikt. Samtidigt inser jag ju att det vore ytterst märkligt om 10 kg INTE syntes. Jag har ju gått från en 40-42:a till 36-38:a. Klart det syns. Hur som helst, hennes kommentar gjorde genast min dag ännu bättre :-)
Jag har sagt det förr, jag säger det gärna igen. ÄLSKA GI!

Inga kommentarer: