torsdag, mars 29, 2007

Vår, shopping och seriöst bröllopshandlande

Det är ju verkligen vår! På riktigt! Nästan 20 grader varmt på dagarna har vi haft ett par dagar. Men minusgrader på natten och morgonen så det är verkligen inte lätt att veta hur man ska klä sig. När jag tar barnen till dagis får de ha overall och vintermössa när vi går dit, men ha med mig en hel armada med vårkläder. Och när jag hämtat dom har de haft tröjja och byxor bara - URHÄRLIGT!
Och man känner att folk grillar på eftermiddagrna :-)

Och på våren då vaknar ju shoppinglusten så nu har jag minsann shoppat lite vårkläder, härligt! Saknar bara en väst, ett par byxor till och en jacka. Och ja, jag menar till mig själv!! Jag ahr inte köpt några överdragsbyxor eller pyjamasar i pygmé storlek utan endast vuxenkläder till mig själv :-)

Och jag har inte bara beställt min brudklänning, jag har betalat den också, så i mitten av maj borde den komma! Får nog be att få hänga den hemma hos någon annan så att jag kan hålla mig för att visa den för Danne.

Och jag stortrivs på jobbet nu! Härliga kollegor och fina lokaler mitt inne i stan. Och arbetsuppgifter som är utmanande och roliga! Det är verkligen härligt att längta till jobbet.
Nu ska jag gå ut och röka och sen fortsätta jobba.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Och jag stortrivs på jobbeet nu! Härliga kollegor och fina lokaler mitt inne i stan. Och arbetsuppgifter som är utmanande och roliga! Det är verkligen härligt att längta till jobbet.
Nu ska jag gå ut och röka och sen fortsätta jobba."

Klart du trivs på jobbet, du har ju uppenbarligen ganska lite att göra. Bloggning och rökning är ju något av ett drömyrke...

Elena - Just nu sa...

Skulle det vara ett drömyrke, att blogga och röka? Jag vet inte det jag, men kanske det...;-)