tisdag, juli 24, 2007

Harry Potter!



Jag har börjat läsa den sista delen i serien om Harry Potter. Jag älskar Harry Potter och det gör Danne också, vi kan få ett akut sug på filmerna och då måste vi sätta oss ner och se en av filmern på hemmabioanläggningen.

Men, som sagt, nu läser jag sista delen. Den finns ju bara på engelska än så länge vilket är frustrerande eftersom jag i vanliga fall läser så snabbt så är det lite segt nu i början, för det tar längre tid än vad jag är van vid. Hade den varit på svenska hade jag lätt läst ut den på 4 dagar, men nu kommer det att ta minst det dubbla.

Det strider mot mina principer att läsa slutet av en bok först, för att få veta hur det slutar, men jag kan förneka att jag är ruskigt frestad att göra det nu. Men jag ska stå emot!!!

Jag hoppar tom Allsång på skansen i kväll (på TV alltså), får läsa istället. Det är iofs ingen större uppoffring ikväll eftersom det inte är några kul artister.

Inga kommentarer: