måndag, maj 22, 2006

Ett trädgårdsland!




Vet ni vad jag har? Som jag har gjort alldeles själv? Tänkt ut och planerat HELT SJÄLV?! Ett trädgårdsland! En liten jordplätt som jag har grävt och rensat i och planterat saker, som inte bara växer, utan man kan äta dom sen!
Om ni inte redan märkt det , så är jag GRYMT imponerad av mig själv! Morötter, sockerärtor och sallad! Sedan innan fanns där timjan och gräslök Så det finns ju faktist ganksa mycket ätbart där nu :-) Nåväl, om morötterna, ärtorna och salladen blir något vill säga, jag har ju grävt ner frön i jorden, men de skall ju gro också...och komma upp och inte bli uppätna av sniglar. Jag håller på att lära mig det där med trädgårds skötsel. Jag har planterat lavendelfrön också, i krukor inne, för där vill de vara tills de växt lite och jag kan plantera ut dom. Och kejsarliljor, eller vad de nu hette. Liljor är fina, de skall växa bakom jordgubbarna tänkte jag! Om de inte blir uppätna av sniglarna...Alltså, sniglarna KAN bli ett problem. Jag har sett att det finns ELSTÄNGSEL för att hålla borta sniglar, undra om det är förenligt med barn?

Jag visar en bild från vårfesten på dagis som var i förra veckan också. Vi mammor propsade på att jo vi skall VISST stanna och fika! Fastän det är typ 10 grader och regn! För så gööööör man på vårfesten! Observera mina fina blommiga stövlar. Som jag har när jag planterar i trädgården! Nu skall jag ut och plocka rabarber (fast de har inte jag planterat, de fanns här när vi flyttade hit) så att jag kan göra en rabarberpaj till föräldragruppen i eftermiddag (snacka om att jag får pluspoäng då! Inget köpefika från mig inte!) och kanske ta med saxen och klippa lite mördarsniglar....eller...kanske inte FYYYYY vad ÄCKLIGT!

Inga kommentarer: