lördag, maj 20, 2006

Världens äckligaste lukt!

Nu vet jag vad som luktar absolut äckligast! (nåväl, inom våra väggar i allafall) Gammal varm O´boy! I tisdags var det vårfest på dotterns dagis och vi hade med varm O´boy som inte dracks upp. Den glömdes kvar i termosen i dotterns väska - till idag. När jag öppnade den höll jag på att kräkas! Usch och blä :-( Inte ens en disk i diskmaskinen hjälpte, så nu är termosen slängd. Lite synd på en förträffligt bra termos, men jag skall ju till Ullared på tisdag så då kan jag ju faktist köpa en ny.
Annars har jag varit själv med båda barnen idag igen. Det är liksom extra tungt när det är helg, för då umgås ju alla andra med sina familjer så vi kan inte hitta på något för att få dagen att gå. Visst finns det fördelar att D jobbar som han gör, men ibland är det lättare att se nackdelarna. Vi har varit inne och jag har städat köket och tvättstugan, mellan matlagning och mnatningar av 6-månaders matglad kille.
På eftermiddagen var vi ute en stund. Nu sover sonen och dottern tittar på Disney dags. Vi har ätit panerad flundra och potats till middag, Gott! tyckte jag och sonen, äcklig fisk tyckte dottern. Snart vaknar sonen igen och då är det dags för gröt med efterföljande (och absolut nödvändig) dusch. Förhoppningsvis är D hemma då så att jag kan få duscha i lugn och ro sen.- SEN! är det dags! kooclan 21:00 sätter det igång! Spännande spännande!

1 kommentar:

Kaos-Anna sa...

Jäst jävla välling luktar oxå sjukt illa.....fyyyy faaaaaaaan.