fredag, oktober 19, 2007

Lyxshopping eller fyndshoppande

Jag älskar att shoppa! Har alltid gjort, kommer alltid att göra! Men mina shoppingvanor har förändrats under åren. Från att ha shoppat ögonskuggor för 9:90 på Galne Gunnar när jag var 13 år till att handla bebisgrejjer på nätet när jag varit gravid och haft små bebisar hemma.
Och nu har jag gått in i nästa fas. Jag vill lyxshoppa! Jag har inte råd att lyxshoppa egentligen, men känslan att få köpa en dyr ansiktscreme på Lancome, en kudde från GANT eller en handduk från Lexington är ganska oslåbar! Förut var jag mäkta nöjd när jag fyndat som sjutton på H&M:s REA. Men nu vill jag hellre köpa dyrare saker. Undrar vad det kommer sig? Jag har ju inte fått märkbara löneökningar eller liknande. Men jag har väl helt enkelt fått en vuxnare och mognare smak ;-)
Matrealist? Ja visst!

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Du lärde känna mig ;-)

Kaos-Anna sa...

http://www.blocket.se/vi/13799355.htm?ca=11_s

Tycker du att jag ska göra affär?

Elena - Just nu sa...

Jag fullkomligt ääääälskar GANT kuddar, kan tänka mig dom i nästan vilka färger som helst...utom just den där gröna ;-)

Kaos-Anna sa...

Jag tänkte dom kunde vara fina i Noel och Alice rum...

Elena - Just nu sa...

Gillar du färgen ska du såklart köpa dom :-) Jag fyndade en röd GANT kopia på Chilli idag!