måndag, oktober 22, 2007

Vad är det för fel på vuxenpoäng?!

Alltså, jag hör till generationen som räknar vuxenpoäng. Typ villa, sambo, barn, ICA kort, hushållspapper, storhandla osv osv ger höga vuxenpoäng, och det ska man liksom inte vilja ha. Vuxen = Svensson = Tråkigt
Förra veckan var jag som bekant på föräldramöte på dagis och på jobbet samma dag, på lunchen hör jag mig själv säga "Ikväll ska jag på föräldramöte på dagis, det är då man inser att, SHIT man verkligen är vuxen nu."
Som om det vore något dåligt att vara vuxen.
Jag har tänkt på det där sen förra torsdagen. Att jag är vuxen och funderat på om jag verkligen menade den där kommentaren, som om det vore konstigt eller obekvämt att vara vuxen. Och jag har kommit fram till följande:
Jag GILLAR att vara vuxen. Jag gillar att gå på föräldramöte. Jag gillar att storhandla. Jag älskar att vara Mamma till mina två barn. Jag älskar att vara sambo och fru till min underbare make. Jag gillar mitt ICA kort också.
Jag har verkligen inga problem med att vara vuxen, jag tänker aldrig mer säga sådana där slentriansaker om att man egentligen är 19 år inombords eller känner sig felplacerad på föräldramöten (för visst är det lite så att vi FÖRVÄNTAS vara obekväma i vår vuxenroll?)

Inga kommentarer: