lördag, november 24, 2007

1 månad kvar!

Snart är det jul! Jag älskar julen, nu kan jag knappt bärga mig innan jag får sätta upp julpyntet (aldrig före 1:a advent!), visa barnen deras paketkalendrar, baka pepperkakshus och lussebullar osv osv.
Jag älskar att köpa julklappar, jag är nästan klar med årets. Har några kvar till barnen lite till min man och till mina systrar, i övrigt: Klar :-)
Apropå paketkalendrar, det är första gången våra barn får sådana, det ska bli spännande att se om Tea kan hålla sig från att smyga upp någon natt och öppna alla. Hon får en sådan där färdig lösning från playmobile. Till Max fanns ingen sådan lösning så till honom har jag köpt 24 små grejjer. Jag minns det enda året jag och min äldsta lillasyster Erika fick paketkalendrar, det var jättekul! Jag var nog typ 11 år.
Jag bytte plats på 24:an och någon annan siffra för jag var så nyfiken på vad jag skulle få på julafton, min stackars mamma trodde hon hade blandat ihop paketen när hon gjorde i ordning dom. (I 24:ans paket var det en ring med en halvädelsten i och två små rullande ögon. )

En annan grej som jag och syrran brukade ha för oss var att vi alltid berättade varsinn julklapp för varandra, alltså en av grejjerna vi skulle få från mamma och pappa, men regeln var att inte berätta vad "det finaste" var för något.
Ja, tjena, nyfiken? Jag? Neeeejdå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..
VI kanske skulle införa det igen? ;)