torsdag, november 29, 2007

Trött mamma längtar efter julfirande

Ja, nu är jag trött! Årstiden gör väl sitt, men framför allt är det sömnbrist. Gammal vanlig hederlig sömnbrist. De små älskade barnen vill inte sova själva i sina sängar, de vill sova tillsammans med sina föräldrar i den inte så stora dubbelsängen, och allra helst sova så nära mamman (jag) det bara går. Det blir trångt. Jag sover inte så bra. Sen gör det ju inte saken bättre direkt att jag lägger mig för sent och går upp tidigt för att hinna lämna barnen till dagis. Jag behöver mina 8 timmar annars blir jag trött!!!

Men nu ska jag sluta gnälla.

I morgon ska jag plocka fram julkalendrarna till Max och Tea (det är Teas kalender som är på bilden, eller ja, inte själva kalendern, men innehållet i den), det ska bli jätteroligt! Ska nog försöka fota lite och lägga upp bilder här.


Idag plockade jag fram ett mörkrött blockljus på jobbet och satte det i en fin glasvas. Ljuset ska lukta glögg, vilket kanske är tveksamt om det gör, men det känns lite juligt och mysigt. Nu känner jag mig lite extra motiverad att städa på skrivbordet också.

Och helgen går i julens tecken, det ska adventsfiras och julpyntas, härligt! Jag ääääääälskar julen! På fredag kommer Helena, Pierre och Kinnda hem till oss och umgås lite, det ska bli jättetrevligt. På lördag åker vi till Högbergarna, också detta mycket trevligt. Och på söndag kommer min pappa och mina syskon för att fira mig lite, jag fyller nämligen år på måndag. En intensiv men trevlig helg alltså. Något roligare än så här orkar jag inte skriva nu, jag är för trött...

Inga kommentarer: