lördag, juli 12, 2008

Björnspår och språkfunderingar

Vi är kvar i Norrland och tar det lungt och har det bra! Igår hittade vi spår av vad som kan tänkas vara björn, ett halvt renben på vägen! Spännande...

Jag har en språkfundering: När man säger "fel person på fel plats" borde det inte då liksom bli rätt? Man borde väl säga "rätt person på fel plats" eller "fel person på rätt plats"?

Bilder från norrland kommer inom kort, hoppas jag. Internet uppkopplingen är lite lynnig men jag provar ikväll.

3 kommentarer:

Erika sa...

Ja,man borde juh inte bli fel person bara för man e på fel ställe heller... Eg..

Anonym sa...

Halsning fran malta... -jag haller med. Ratt person pa fel plats. kram Hea

Elena - Just nu sa...

Vad bra, ni håller med mig! Jag gilalr när folk håller med mig ;-)
Hoppas ni har en underbar semester, älskade tärna!!