onsdag, juli 02, 2008

Ångest

Jag har fått nytt jobb. Vi ska träffas i eftermiddag och skriva anställningsavtal. Jag har ångest :-( Det är inget av de jobben jag sökt som jag helst ville ha och det är mycket som blit nytt. Arbetsuppgifter(så klart), företag, löneform, kontor och då framförallt placering av kontor. Inget mer glassigt kontor i centrala göteborg inte!
Men ibland måste man ju chansa. Annars kan man ju inte komma framåt. Eller uppåt. Jag vill inte bli för bekväm, tänk om jag blir det och så slutar det med att jag är bitter om 30 år, för att jag aldrig vågade.

Nej, nu är det bara att tuta och köra som gäller!

4 kommentarer:

Elin HC sa...

Men hörrö. Nu ska vi tänka positivt! :) Tänk om du trivs mega bra? det blir ju lite vad man gör det till med. Jag tror och hoppas att det blir jätte bra! :)
Älskar dig och vi ses i helgen! Kram

Erika sa...

Jag håller med Elin! :)
Det kanske blir jättebra?
Grattis!

Ting sa...

Och blir det inte bra så söker du nytt!
Men det blir säkert toppen!

Elena - Just nu sa...

TACK Elin, Erika och Ting :-) Det ska nog bli bra, det blir spännande att börja på nytt jobb!