tisdag, juli 08, 2008

På resa genom Sverige

Vi är på resa genom Sverige. Drygt 100 mil på två dagar. Från Älvängen i göteborg till Hoting norr om Östersund, via Fagersta. Stackars Danne behöver köra alla milen själv, jag har fortfarande inget körkort.
Vi passerade Ludvika för ett tag sedan, där pågick knivveckan. Knivveckan!!! Hur kan man få något som har med knivar att göra att pågå en hel vecka? Det var fri entré, men vi avstod att besöka knivveckan i Ludvika och fortsatte att förundras. Jag måste blogga om det här sa jag. Ja, gör det skrattade maken, och blogga om hur vackert sverige är!
Solen skiner, träden är gröna och det blir så vackert mot det blåa i Dalarnas alla sjöar och den blåa himlen.
Och ändå känner jag att detta inte är mitt vackra Sverige. Mitt vackra Sverige är ju västkusten med sina kala klippor och blåa hav, lukten av salt vatteen och tång.

Och förresten, tjuvar göre sig icke besvär, vi har grannar som ser efter huset och dessutom finns det inget att stjäla, datorn har jag ju med mig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjo-ho.. låter riktigt härligt. Hoppas det går bra nu.. jag åker i övermorgon så vill du ha tag på mig så messa. Säg till Danne att jag hann verkligen inte. Jag ber om ursäkt. kram Hea

Elena - Just nu sa...

Danne hälsar att det är lungt! Hoppas ni får en urhärlig semester!