måndag, februari 23, 2009

Ett gott dagsverke (?) och en herrans massa kolhydrater

Idag har jag varit i den Kungliga Hufudstaden på ett möte. Ett jättebra möte men jag måste erkänna att det kändes som lite väl mycket restid och ganska lite möte men, men.
När jag kom hem cyklade jag runt och letade efter Teas stulna cykel (tyvärr utan framgång) därpå städade jag lilla förrådet i jakt efter mina sen länge försvunna vinterskor, även det utan direkt framgång vad gäller just skorna men jag hittade andra bra grejjer jag letat efter, tex mina snickarbrallor och stödhjulen till Max cykel. Eftersom jag inte hittade mina Legero skor fortsatte jag leta i stora förrådet och där hittade jag dom! Skam den som ger sig liksom.
Nu har jag typ däckat i soffan och väntar på att Lipstick jungel ska börja. Jag fyller magen under väntan med 3 mackor. De avslutar mitt enorma kolhydratintag den här dagen. 2 mackor till frulle följt av en kanelbulle på tåget upp, åizza på Arlanda till lunch och en chokladkaka till mellis. Jag vet i alla fall varifrån kilona kommer om man säger så ;-)

Jag har också gjort något av det jag tycker allra allra sämst om, jag har gnällt på min man. Jag hatar att gnälla och särskilt på honom.....

Men men, inom ett par dagar kommer ett par svarta skönheter som jag suktat efter länge att bli mina. Vad tycker ni? Hade iofs för mig att de hade högre klack i affären...hmmmm



Nej, nu ska jag goola efter vad det kostar att klä om ett par gamla emmor

Inga kommentarer: