fredag, november 27, 2009

Adventspynta

Jag har bestämt mig. Morgondagen ska till 90 % ägnas åt adventspyntande. Man kan också kalla det julpyntande för jag kommer nog att ta fram nästan allt julkrafs jag har hemma.
Jag ska dricka glögg och pyssla med diverse olika barrväxter varvat med strykning av gardiner.

På yttertrappan ska jag sätta i gran eller enkvistar i en stor kruka och sticka ner några äpplen och en ljuslykta där i

Ljusnätet ska på plats över barrväxtsaken utanför tvättstugefönstret

Tavellisten i köket ska befrias från kokböcker och pyntas med grangirlang (någon som sett någon, gärna med små lampor i för inomhusbruk?) vita JUL bokstäver och vita hyacinter

Apelsiner ska garneras med nejlikor och hängas upp/placeras ut

Ljusstakar och stjärnar ska placeras i fönster

Adventsljusstake skall trixas ihop med krukor, mossa, blockljus och adventssiffror

Nedan lite inspirationsbilder


Googlade på adventssljusstake och hittade den här bilden, hittar dock inte källan


Den här bilden har jag lånat från Fyra årstider som duktiga Lotte driver


Googlade på vita hyacinter och hittade den här bilden, hittar tyvärr inte källan


Googlade på apelsiner med nejlikor och hittade den här bilden, hittar tyvärr inte källan

3 kommentarer:

Sussi sa...

Man känner julens/advents ljus och dofter, härligt.
Trevlig advent.

Jannie sa...

Fixa liteåt mig med ;)

Elin sa...

sv: ååh. de vill jag! :( men kan inte. ska till davido tidigt imorn. :/ kram!