fredag, december 18, 2009

Julkänsla?

Har ni det? Jag har det inte!
Idag jobbar jag sista dagen innan julafton, jag är ledig nästa vecka men jobbar i mellandagarna. Jag prioriterar faktist att vara ledig innan jul och nu, med facit nästan i hand, var det nog rätt tänkt.
Jag är stressad och trött och det ska bli skönt att vara hemma och varva ner innan julafton. Kanske julstämningen infinner sig då.
Hemma är granen klädd, pepparkakshuset garnerat och julgodiset snart uppätet.
I helgen tror jag att jag ska koka mer knäck och göra mer rockyroad och lite tryfflar. Gissa hur jag kommer att se ut på nyår? Som en rullande boll som inte kommer i nyårsblåsan!!
Nu räknar jag ner timmarna tills jag får gå hem. 6 timmar kvar!

Jag känner någon som har det tufft nu. För tufft är jag rädd. Jag tänker på dig, bara så att du vet!!

2 kommentarer:

Jannie sa...

Har inte heller särskilt mycket julkänsla just nu...men den börjar krypa sig på!

Ang. knäck, prova microknäck! Skitsmidigt och smakar likadant!

Är barnen hemma med dig hela dagarna nu då?

kram

Jannie sa...

Och hoppas att det löser sig för din vän som har det tufft!