söndag, april 04, 2010

Inspiration

Som vanligt i en övergång av årstider så vill jag börja fixa och trixa hemma. Här kommer lite inspiration som jag kanske kommer att använda mig av.
Vi behöver ett nyckelskåp och hos Mary´s House hittade jag det här fina! Det är lite för dyrt för min budget men jag tänker att man för en ganska billig peng kan göra ett likannde själv



På samma sida hittade jag den här vackra stolen, titta vilket underbart tyg! Med ett sånt skulle jag vilja klä om mina vackra Emmor. Tyvärr är det hutlöst dyrt att klä om Emmor så den planen får ligga och gro till sig ett tag till.



Jag surfade runt lite efter en bild på hur jag tänkt mig att ett av mina kommande sommarprojekt ska se ut, men hittade inget bra. Jag ska gjuta en bordsskiva i betong men behöver ett fint underrede till själva bordet. Tyvärr kommer bordsskivan att bli fyrkantig/rektangulär och inte rund som faktist hade varit finast. Anledningen till det är att jag inte för mitt liv kan komma på hur jag skulle kunna gjuta en rund. Lämpligt underrede hade nog varit en gammal ställning till en symaskin, ni vet de där gamla maskinerna som man fick trampa för att hålla igång. Men pessimisten i mig underar om jag verkligen kommer att kunna fynda en sådan ställning. Vi får väl se! På bordet får det gärna stå ett par underbara koppar från indiska.




Till trädgården är det just nu lavendel jag längtar efter mest. Jag vill ha den i vackra råa betongkrukor och gärna i sällskap med ljust rosa rosor.

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Fint. Fint. Fint!

Elena - Just nu sa...

Jag veeet!