måndag, april 12, 2010

Kärleksbekymmer?

Igår var det fantastiskt vårväder och vi var ute mest hela dagen. Jag fixade och ordnade i rabatterna och krattade mossa från gräsmattan.

Vi skulle köra gemensam korvgrillning med grannarna och då passade jag minigrannen som är 1 år så hans pappa kunde åka ner till affären och köpa korv (för så gör vi där jag bor, vi hjälper varandra ;-))
Snabbt som 17 dök min 7 ½ åriga dotter upp och lade beslag på lillkillen. Hon gullade och bar runt på honom. När vi satt bredvid varandra och pysslade om honom frågade jag Tea om hon inte skulle vilja att vi hade en sån där liten skrutt.
Joo! svarade hon lyckligt, Mamma, du måste se till att bli ännu kärare i pappa nu så att du får en bebis i magen!
Jag hann på en millisekund fundera på om jag skulle förklara att jag är jättekär i Pappa nu också men att det finns preventivmedel men bestämde mig snabbt för att avstå och humade bara till svar.
Ljuvliga ungar!!

2 kommentarer:

elin sa...

sv; haha nej, jag tvingade david att prata med mig tills jag somnade, jag vill inte hinna läsa! jag låg med boken bredvid mig, men ville inte öppna den HAHA. Jag ska försöka låta bli så mycket ja kan och hoppas killen kan prata me mig varje natt så ja blir trött o somnar ;)

Haha okej, ja de skulle väl kanske inte ja göra.. ;) åååh ja vill me!!

elin sa...

eleeenaaa!! ja såg den, hoho! :D