onsdag, januari 31, 2007

Årets första riktiga skitdag!

Fy fabian vilken skittdag det är idag, och det värsta är att den inte är över än. Det finns 8 timmar och 45 minuter kvar för världen att jävlas med mig!
Här följer en liten resumé
1. Jag har varit jätte jättetrött på morgonen
2. Jag va sen och det regnade, fick springa i vattenpölar till bussen
3. Fick inte ett eget säte på bussen utan satt och trändes, rumpa mot rumpa med en annan kvinna
4. Jag fick springa i vattenpölar (igen) till nästa buss eftersom den första var sen
5. Jag satt på bussen och flåsade och hade blodsmak i munnen för att jag hade sprungit så fort
6. Jag börjar bli förkyld, har ont i halsen och känner mig tung i huvudet
7. Jag har inte träffat barnen och Danne något alls nästan, var på möte både i går och i förrgår
8. Imorgon åker jag på konferens i leksand, vill helst vara hemma och mysa med familjen
9. Och, det värsta av allt. Min chef har strulat till det och sagt saker om min lön som visade sig vara felaktiga. Jag skulle gå ner på 80% från imorgon, men det går inte nu, vi har inte råd. Det hade vi kunnat veta innan om inte min chef var en virrpanna. Så nu räknar och kalkylerar vi för fullt. Jag VILL verkligen INTE att barnen sak behöva ha monsterdagar på dagis för att jag måste jobba heltid.
10. Och som vanligt har jag skituppgifter på jobbet.
Någon som har ett nytt (roligt och välbetalt) jobb åt mig?

Inga kommentarer: