torsdag, september 13, 2007

Lämnar ut mig själv!

Nu ska ni få läsa om några av de "missar" jag gjort, typ sånt som kunnat stå på tjuvlyssnat .se Enyoj!

Jag träffar en gammal kompis i den lokala ICA butiken där jag växte upp:
Jag: Nejmen Hej! Hur är läget?
Han: Tjena! Jo tack allt är bra
Jag: Jaha, vad bra....Bor du kvar här eller, Nej? (svarade själv Nej precis om att det var helt otänkbart att han bodde kvar och skulle kunnat ta det som en förolämpning)
Han: Jo
Jag: Jaha ja...men du jobbar inte heltid här väl, Nej? (jag gör det igen!!!)
Han: tyst ett tag....- Jo Elena det gör jag, men snart ska jag flytta till en STOR stad och börja jobba i en jätteSTOR ICA butik så jag lär mig mer om livet
Jag: Skrattar lite oförstående och generat och säger Hej då.
Kommer på när jag kommit ut ur butiken hur illa jag gjort bort mig!

Självklart vet jag att man inte måste flytta ifrån sin hembygd för att utvecklas osv. FÖRLÅT Markus! Jag menade inte så.

Jag och min man går inne i Nordstan i Göteborg med vår nyfödde son. Inne på Åhléns träffar vi en tjej som jobabr där och känner Danne. Hon vill såklart titta på underverket
Hon: tittar ner i barnvagnen och säger med gullig "prata-till bebisar-röst" Heeeeej, hur mår du?
Jag: pratar med tillgjord bebisröst: Jag mår bra, men är lite tjött

Kommer förskräckt på mig med att inte bara ha talat inte bara å min bebis vägnar utan dessutom med bebisröst...Hjälp! Hoppas ingen hörde...tittar mig nervöst omkring på min man och på tjejjen men ingen av dom ser konstig ut

Hon: Jaha, är det sovdags?
Jag: Ja, jag äj lite tjött....
Jag gjorde om det!!!! Helt otroligt! Jag vill bara sjunka ner genom jorden!
Tilläggas bör att min man inte hörde hur fjantig jag lät och att tjejjen aldrig kommenterade det...

Inga kommentarer: