måndag, februari 25, 2008

Cancer

Vår mamma dog i cancer. Vi visste inte att hon hade cancer och vi tror inte hon själv visste det heller. Jäkla sjukdom det där... Det kändes nästan som om hon dog igen när jag fick veta det.
Nu är det en vecka och två dagar kvar till begravningen. Vi måste hitta ett foto som vi kan använda, det ska stå framme bredvid kistan. Vi ska tända ljus där, vid bilden på henne. Jag och mina 4 syskon.
Vi måste ha en bild till programmet också. Kan nog vara samma bild. Men det är svårt att hitta ett bra foto. Mamma gillade inte att vara med på kort så på dom jag har gömmer hon sig eller gör konstiga miner...
Och så måste vi prata med begravningsbyrån och fråga om organisten kan spela de Beatles låtar vi vill ha.

Jag och barnen var hos pappa i Uddevalla i helgen. D jobbade och jag undviker att vara ensam så gott det går. Det var jätte jätteskönt att vara hos pappa, Elin och Elvira. Det blev som en bubbla, ett andningshål.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jätte kul att ni kom :) Älskar dig!

Elena - Just nu sa...

Jag älskar dig med! Underbara syster :-) Idag är det din sista dag som omyndig!!!

Anonym sa...

jajjamen, sen jävlar blir de grejer! :D ursäkta språket ;) haha