söndag, februari 03, 2008

Inloggningsproblem, befarad lunginflammation och prenumeration på dammsugarpåsar

Jösses vilken helg!
I fredags tänkte jag att det här var ganska skönt (försökte trösta mig för att D jobbar hela helgen och jag inte hade något planerat), att vi inte hade någor planerat, för nästa lördag ska jag och Tea på genrepet till melodifestivalen och lördagen därpå ska jag och D på 40 års-fest. Så då kanske det var bra att ha en lugn helg innan.
Den började lungt, jag och Tea slocknade vid 21:30, innan D ens kommit hem från jobbet! Jag vet fortfarande inte vilka som åkte ut från Let´s Dance.

Lördagen börjar med ridskolebesök, Tea är såååå duktig, nu fixar hon att rida lätt superbra! Och Max fick rida från stallet till ridhuset, då blir han lycklig. När vi kom hem igen träffade vi en granne som berättade att en annan grannpojk hade lunginflammation. Hoppsan! Max hostar ju jättemycket, en otäck hosta...Men om man har lunginflammation måste man väl ha feber? Njaeee sa grannen , som är sjuksköterska, så behöver det nog inte vara...
Nähe, då är det väl bara att vänta och så då. In, D åkte till jobbet och jag lade Max för sin vila. Under tiden bakade Tea muffins, med liiiite liiiite hjälp från mig. När vi väckte Max för att äta sa han att han var kall. Jag tempade honom. 38,6!
Jaha, se där ja. Kanske lunginflammation då... Suck suck suck...
Men vi har is i magen till måndag så ringer jag VC då, än så länge går febern ner med alvedon och hostan är faktist bättre.

Idag tänkte jag vara duktig och städa vardagsrummet, det är alltid rörigt och stökigt...Började med att försöka göra rent glasen till braskamminen. Det är sjukt jävla svårt att få dom rena. Jag lyckades inte. Men de blev renare.
Sen rev jag av överdraget till soffan, vi har en beige soffa och ibland måste den tvättas. Det är ett galet stort projekt eftersom det ska torkas och strykas förutom själva tvätten. Och det är ju så krångligt att få på igen. Och så ryms inte både kuddfodralen och själva sofföverdraget i samma tvättmaskin så det blir ju ett dagsprojekt. Minst.
Medan jag dammsög soffan märkte jag att dammsugarpåsen var praktist taget full. Började ana oråd eftersom jag inte kunde minnas att jag sett några dammsugarpåsar. Mycket riktigt, de var slut. När jag stod och petade ut smuts från den befintliga påsen ner i en annan skräppåse bestämde jag mig för att följa Annas exempel och börja prenumerera på påsar. Så nu är det beställt, hoppas det funkar!

Bestämde mig för att blogga lite och blev då hastigt påmind om att någon inställning på datorn gjorde att jag inte kunde logga in på blogger. Men jag lyckades fixa det, hoppas jag inte pajjade något viktigt när jag höll på bara, i så fall: Förlåt D!

Nu ska jag fortsätta städa, ett litet tips: Tänd inte en brasa i braskamminen innan ni börjar städa. Det blir sjukt varmt!!!

2 kommentarer:

Erika sa...

Ge Max en puss på pannan från mig.

Anonym sa...

Städa är trååååkigt...