måndag, februari 18, 2008

Svårt..

Ja, som eventuella trogna läsare säkert har insett vid det här laget så blir det inte så mycket bloggande nu. Ibland tänker jag på att jag ska blogga om melodifestivalen, inredning, smink eller andra viktiga saker, men jag tappar liksom lusten lika snabbt igen. Och så känns det inte riktigt "värdigt" att blogga om sådana saker nu.

Jag skulle kunna försöka berätta om hur det känns och vad som händer med tanke på att mamma har dött, men det känns inte heller helt rätt. Dels med tanke på mina syskon dels för att det är ju så himla privat. Jag är inte riktigt redo för det än.
Men det blir begravning om två veckor och efter det kanske livet på något sätt rättar till sig. Nu känns det som om jag är i någon slags bubbla eller dvala. Liksom på vänteläge inför just begravningen.
Det jag kan säga är att det är så otroligt mycket som ska göras när någon dör, särskilt någon som levde ensam, det innebär ju en massa praktist med kontrakt och abbonemang som ska avslutas osv. Helt galet att behöva försöka ha koll på det när allt annat också är tungt...

Well well, jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer: