fredag, april 04, 2008

Galet stor




Vår fina fina flicka har blivit galet stor! I sommar blir hon sex år och i augusti börjar hon 6 årsverksamheten. Bara det liksom, inget mer dagis för henne.
Tea har två lösa tänder och bakom dom har en ny tand redan kommit upp. ”En vuxentand” säger hon lyckligt och skiner som en sol samtidigt som hon försiktigt vickar på den lösaste framtanden.
Och häromdagen kom hon på att hon kan skriva. Hon har allt kunnat det ett tag men självförtroendet har inte riktigt räckt till, men nu skriver hon för glatta livet. Hela små böcker skriver hon, tex om den ensamma giraffen som gick ut för att leta efter vänner. Och små kort till mig och D, häromdagen fick jag en fin teckning när jag kom hem och där hade hon skrivit att hon älskar mig! Pappa fick igår en teckning med orden ”Hoppas det var bra på jobbet”.
Jag ska skanna in några exempel och visa dom här.

Shit vad stor hon är. Cyklat har hon gjort i snart ett år och hoppa hopprep kan hon. Jag fattar inte att jag har ett barn som är så stort. Magiskt – Underbart - Fantastiskt

2 kommentarer:

Erika sa...

Oj!
Att hon redan skriver så mycket.. Vad roligt. :)

Elena - Just nu sa...

Ja! Det är helt sjukt! Ibland får man använda ganska mycket fantasi för att se vad hon skrivit, men jag har sett etta-gluttare som skriver på samma sätt :-)
Min "Lilla" tjej :-D. Jag fattar det inte riktigt...