lördag, juni 28, 2008

Min försummade trädgård - Just nu



Så här ser det i ut i komposten efter att jag hittat värsta snigelpartyt där. Jag har aldrig använt salt förut, men nu fick jag snudd på panik och blev det så här


Jag planterade flera stockrosor i våras och jag trodde att alla strukit med, men titta vad som gömde sig bland de där hemska bladen som jag inte lyckas bli av med.



Sen hittade jag ytterligare en glad överaskning. I maj någon gång tänkte jag sätta ner några potatisar i förhoppningen om egen färskpotatis i midsommar. Men efter en tvåårings förvåning över potatisar i jord (vilket ledde till att han plockade upp dom hela tiden) så trode jag att det också var kört. Men titta! iofs inte till midsommar men ändå


Sablans synd att rosorna ser ut så här....Måste varit värmen och torkan i början av juni....

1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

Halloj! Surfade förbi... såg att vi hade lite samma intressen - barnkläder :)

Mvh Jenny