torsdag, augusti 06, 2009

4 årstider

Det finns de som hävdar att de älskar alla 4 årstiderna lika mycket, sommar som vinter, vår som höst.
Jag är INTE en av dom!! Jag gillar våren, iaf från och med slutet av mars. Hösten kan vara ok, men då ska det vara tidig höst, snarare sensommar. Vintern avskyr jag!
Jag ser ingen charm i kallt snålblåsigt väder, inte ens om det är snö (även om det såklart är att föredra)
Nej, tacka vet jag sommaren! Sol, värme, lagom mycket kläder på både mig och kidsen, solbrända ben, grillkvällar och salta bad.
Även om jag jobbar föredrar jag alla gånger sommaren, allt känns lite lättare. Och visst är det allra bäst med fint väder men sommaren slår de andra årstiderna med hästlängder även om det regnar.
Jag skulle till och med kunna välja bort julen (som jag faktist också älskar) om det var i byte mot sommar.
Jag vill bara säga det. Jag gillar inte alla årstiderna. Jag gillar sommaren.

Inga kommentarer: