måndag, augusti 03, 2009

Halsfluss?

Firar min första jobbdag efter semestern med misstänkt halsfluss. Har tid ikväll till vårdcentralen.
Vi har en helt underbar vårdcentral! Jag ringde i förmiddags och fick knappa in mitt telefonnummer för rådgivning via telefon. Jag skulle bli uppringd 14:40 och prick på klockslaget ringer telefonen. Jodå, visst trodde syrran att jag kunde ha halsfluss utan feber, särskilt eftersom dottern precis avslutat sin pencilinkur för nämnda sjukdom. Och de hade en tid till mig redan ikväll!! Helt otroligt. Jag älskar när vården funkar!

Samtidigt kan man ju börja fundera på vad det kommer sig att man jublar när det funkar, säger ju en del om hur vården i vårt land generellt fungerar.

När Pappa var sjuk var jag också tacksam över hur bra vården fungerade. Även om det var lite kommunikationsproblem mellan sjukhusen så fungerade allt, operationen blev av snabbt och vi slapp en massa väntande. Jag som anhörig fick bra information och de hjälpte snällt till när jag ringde (typ hur många gånger som helst) för att höra hur läget var.

Inga kommentarer: