lördag, september 13, 2008

Kryddskörd


Blommor från Mynta

Rosmarin

Mynta, Rosmarin och Oregano

Detta är väl ungefär vad jag orkar idag. Febern verkar ha gett sig men jag är ganska sliten fortfarande. Jag har skördat kryddor från örtträdgården i trädgården. Jag tänker frysa in dom som dom är istället för att torka dom. Min favorit är nog rosmarinen, inte för att jag faktist använder den så mycket men den är så vacker, och lättskördad. Jag har mängder med mynta kvar men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den (förutom att använda blommorna i små arrangemang som ni kan se här ovan). Timjan finns också kvar men den drar jag mig lite för att ta hand om, bladen är ju så himla små.
Klämmer in en bild på ett par kantareller också, som jag hittade när jag gick vilse och en bild på en fin karaff som min underbara 6 åriga dotter köpte till mig på loppis i Norrland i somras.

12 kommentarer:

Anonym sa...

very nice! hahahahaha

Anonym sa...

very awsome.

Anonym sa...

i think you add more info about it.

Anonym sa...

its good to know about it? where did you get that information?

小喬 sa...

wow nice blog!!

Anonym sa...

ive done something here to have you a few cents!

Anonym sa...

very nice! hahahahaha

Anonym sa...

i think you add more info about it.

Anonym sa...

ok. I found an information here that i want to look for.

Anonym sa...

what happened to the other one?

Anonym sa...

well its nice to know that you have great hits here.

Anonym sa...

when will you go online?