måndag, december 08, 2008

Veckan tips!



Jag ser nu att jag helt glömde bort veckans tips förra veckan. Det kommer nu istället!

Använder du foundation? Det lönar sig flera gånger om att köpa en dyr märkesfoundation! Jag köper en som kostar runt 250 kr och det låter ju jättemycket, men den är så dryg att den räcker i mellan 4 till 6 månader (och jag sminkar mig minst 5 dagar/vecka )och det gör ju ingen av de billigare varianterna. Den håller dessutom hela dagen och känns bra mot ansiktet, inte som om du har på dig en mask. Sen kan man spara in på pudret istället för har du en bra foundation så räcker det med ett billigare löspuder som du borstar på för att få ner glansen lite men framför allt för att rouge och ögonskugga ska fästa lite bättre.


Jag använder Biotherms Light nr 415 (deras ljusaste nyans). Jag brukar ha ett puder från Max Factor men nu har jag ett från Clinique som jag köpt på strawberrynet till ett mycket bra pris!

Inga kommentarer: