söndag, mars 23, 2008

Elena-just nu

Igår var det påskafton. Det var trevligt. Jag spenderade största delen av dagen i köket och lagade mat. Jag gillar det! De flesta maträtterna blev lyckade, det örtfyllda lammet blev jättegott, sparrisen och gubbröran också. Persiljepotatisen blev inte bra tyvärr, man skulle haft mandel eller färskpotatis men jag hade vanlig och dessutom hade jag smör istället för rapsolja att steka och det blev inte bra. Vi drack gott vin till som maken inhandlat och Max var konstant speedad på socker. Teas feber verkar vara på bättringsvägen. Inte en dag för tidigt.

Idag ska jag försöka slappa, en konstart jag inte riktigt behärskar. Så här har dagen sett ut hittills: Vid 8 tiden stekte jag ägg och bacon som jag och barnen åt. Sen tog jag hand om disken dvs tömde och fyllde på diskmaskinen, jag tände en brasa i braskamminen (vi hade 11 minusgrader för någon timme sedan), klädde på barnen och laddade dvd:n med en film (just det, jag har laddat tvättmaskinen också). Danne sover fortfarande, han får en välförtjänt sovmorgon. Svägerskan som är på besök från stockholm var ute med några kompisar igår och sov i GBG så hon är inte hemma än. Nu sitter Tea i köket och äter (igen!), Max busar på golvet vid mina fötter och jag sitter här med en kopp te. Champagne cream heter teét (undrar hur 17 de smaksatte det?). Gott faktist, fick det av nämnda svägerska i påskägget. Resten av dagen planeras det alltså att slappas, kolla reprisen på greys och ikväll se på 101 dalmaniterna på disneykanalen med barnen. (ska bara städa vardagsrummet också, och ta tvätten, och laga mat och ta in lite mer ved)

1 kommentar:

Erika sa...

Ja, det var trevligt igår, och maten var jättegod. :)
Tack!