måndag, mars 10, 2008

Upp och Ner



Ja, så är det nu. Upp och Ner.
Mamma är begravd. En jätte jätte tung begravning men ändå ljus och fin. Nu är det urnedsättning kvar, tack annons och tack kort, tömma lägenheten och bouppteckning.
Lägenheten töms på lördag. Skönt.


I onsdags, när jag och Danne kom hem från begravningen och hämtade barnen som var hos grannarna upptäckte vi att Tea hade en lös tand. Den allra första lösa tanden. Det var så härligt! Det verkliga livet liksom, den vardagen jag faktist lever i, den som liksom är på riktigt. Skönt att bli påmind om det.

Det är ju melodifestivaltider. I vanliga fall skulle min blogg bara handla om det så här års. Jag har tom varit på ett genrep utan att blogga om det. Men nu är det ju inte i vanliga fall.
Snart kanske mitt vanliga bloggande smyger sig på igen. Hoppas det.

Inga kommentarer: