onsdag, juni 18, 2008

Man dricker öl när man kollar på fotboll!



Diskussion på jobbet har pågått idag. Min kollega sa att det var tur att hon hade en box vin hemma ikväll, eftersom det är fotboll idag.
Jag gjorde då klart att när man tittar på fotboll dricker man öl, inte vin! (tro mig, jag är en sann vindrickare annars) En annan kollega tog upp att Glenn Strömberg tydligen har "gjort" ett gäng maträtter som på något sätt ska vara fotbollsrelaterade (?) och dom kan man väl dricka vin till? Mitt svar: Man äter inte mat när man tittar på fotboll, följdaktligen dricker man då heller inte vin.
Till fotboll dricks det öl (eller alkoholfritt alternativ såklart, men öl är att föredra!)

2 kommentarer:

Ting sa...

Och äter man mat till fotboll är det pizza eller chips.
Punkt!

Elena - Just nu sa...

Helt klart! Hur kunde jag missa att Pizza faktist kan vara helt OK! Fast på plats gäller korv med bröd, ev en mosbricka ;-)