söndag, juni 22, 2008

Svårt val



Tidigare ikväll diskuterade jag och Tea tema på hennes kalas som hon ska ha om c:a en månad. Hon fyller 6 år och har tidigare, inte helt otippat kanske, haft prinsesskalas.
Nu föreslog jag Spiderman kalas (hon gillar varkligen spiderman), rymdkalas, djungelkalas eller sjörövarkalas. Hon verkade riktigt entusiastisk över sjörövarkalset och jag tänkte att det skulle bli jättekul att ha något annat än ett rosa kalas, började googla efter tips osv. Då hör jag en liten halvengagerad röst bredvid mig - Nej, förresten Mamma, jag vill nog ha ett prinsesskalas, som jag brukar.

Men när Max fyller 3 år, då sablar ska det bli djungelkalas!

2 kommentarer:

Ting sa...

Ha kafferep?
Det är lite prinsessigt, men ändå nåt annorlunda.
Det hade min yngsta när hon fyllde sex.
Jag serverade "kaffe" (coca cola) ur kaffepannan i finservisen, våningskakafat med sju sorters kakor och ja du hajar.
Lite damkalas, med fina klänningar.

Elena - Just nu sa...

Ja, det kanske inte vore så dumt! Eller så försöker jag övertala henne till ett undervattenkalas á la Lilla sjöjungfrun...