måndag, januari 21, 2008

Feel good bok



Eftersom jag var så låg förra vekcan passade jag på att köpa en bok. Tänkte pigga upp mig emd en "feel good" bok. Den här var fin, tänkte jag (och undrade vart man får tag på den där klänningen) och visst brukar Marain Keyes vara bra? Lite roliga fina böcker sådär...

Men ack så fel jag hade. Den är säkert jättebra men särskilt Feel good är den inte! (om ni inte vill veta vad den handlar om - Sluta läs nu!)
Den stackars tjejjen som det handlar om har varit med om en hemsk trafikolycka där hennes nyblivne make dör. Jaha. Hon ringer hans mobil för att höra hans röst på mobilsvaret och hon mailar honom om vad som händer på jobbet. Skit kul. Jätteupplyftande. Inte vad jag behöver nu. Men jag ahr lite regler för mig själv, och en av dom är att aldrig sluta läsa en bok förren den är slut. Så jag läser och läser, blir deppigare och gråter. Och befallar danne att lova att han aldrig ska dö. Någonsinn.....

Inga kommentarer: