fredag, januari 11, 2008

Stulen Lista

1. Hur gammal är du om fem år?
Fyller 35 (hualigen!)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mina kollegor

3. Hur lång är du?
173 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Hmm...filmen...det måste vara The Bourne Ultimatum Grym film!!! Annars är det sex and the city som gäller i DVD:n hemma nu

5. Vem ringde du senast?
Min granne Johan

6. Vem ringde dig senast?
Min centerpartikollega på hemtelefonen och kollega på jobbmobilen

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Tar på ytterkläderna nu"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på men SMS är väldigt effektivt

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda

10. När såg du senast din mamma?
I mars 2004

11. Vad har du för färg på ögonen?
Bruna

12. När vaknade du i dag?
Först vid 4 snåret av en våldsam 2 åring och sen vid 6 tiden för att gå upp

13. Vilken är din favoritsång?
Det beror på men Säg mig med Carola funkar nästan jämt. Eller Halleluja med några norrmän....

14. Vilken är din favoritplats?
Just nu...Sängen!

15. Vilken plats föredrar du minst?
På väg från dagis i snålblåst och regn

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I Älvängen, kanske med en sladdis (can´t stop dreaming)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag vet inte....

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Sex and the city

19. Hur stor är din säng?
160 cm, vilket är för litet!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär hemma och bärbar på jobbet

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Olika, ibland inte och ibland i tjock pyjamas

22. Hur många kuddar har du i sängen?
2 till mig och 1 till maken

23. Hur många landskap har du bott i?
3 tror jag

24. Vilka städer har du bott i?
Uddevalla, Stockholm, Göteborg och nu lilla Älvängen

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor, högklackade fin fina skor :-)

26. Är du social?
Oftast

27. Vilken är din favoritglass?
Det varierar, champagnesorbet eller jordgubbsglas, eller vaniljglass eller lakritsglass eller.......

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Ohh vad svårt....Jag vet inte

29. Tycker du om kinamat?
Nja, sådär

30. Tycker du om kaffe?
Ja, om det är hejdlösa mängder mjölk i

31. Vad dricker du till frukost?
Te, gärna chai med mycket mjölk

32. Sover du på någon särskild sida?
Ja, min vänstra

33. Kan du spela poker?
Inte så värst, men jag vann över Danne och Pappa i somras

34. Tycker du om att mysa/kela?
Oh ja!

35. Är du en beroendemänniska?
Jag röker ju, och blir lätt sockerberoende, men jag ogillar att vara beroende av andra människor....Krånglig fråga!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, kommer inte på någon

37. Vill du ha barn?
Ja! Mitt hjärta (läs: hormoner) vill ha en till, men hjärnan (och maken)säger att vi ska nöja oss med våra två

38. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja i framsätet

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Beror på årstid och väder ;-) men på sommaren, havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder, skor, accessoarer och inredning

42. Äger du dyrbara smycken?
Ja

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
LOST, Greys Anatomy, Sex and the city, Prison Break, Så ska det låta, melodifestivalen....

44. Kan du rulla med tungan?
Fattar inte....

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Just nu, min son Max, och alltid min underbare roliga make

46. Sover du med gosedjur?
Nej

47. Vad har du för ringsignal?
Den där MQ låten med Agnes och Måns, ska byta till Evighet m Carola inom kort

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett ljus på skrivbordet, och mina skor

50. Flirtar du mycket?
Ja, kanske, oftast omedvetet

51. Kan du byta olja på bilen?
Ohh nej!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nix, tror jag skulle fått andra böter om jag körde bil, eftersom jag inte har körkort

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Tyst partner, den var tyvärr inte så bra....

54. Läser du dagstidningen?
Ja, när jag hinner (dvs. oftast inte)

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Det händer

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Vilka halsband Sara vill beställa från Lena

59. När var du i kyrkan senast?
Den 5 januari, när Camilla och Petter gifte sig

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Ernst Thysell!

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Hujeda mig, det var när vi var i Norrland, om det gills som camping, det var nog 3 nätter tror jag

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Min man gjorde Te åt mig igår kväll, det var snällt.....

Inga kommentarer: