måndag, januari 14, 2008

Joker i melodifestivalen???



Jag och Tea ska på genrepet till deltävlingen i Göteborg i årets melodifestival. Jag köpte biljetterna innan jag kollade startfältet. BIG MISSTAKE!!! Det är ett uruselt startfält i Göteborg i år. Kolla här:
DELTÄVLING 1
Göteborg, den 9 februari 2008

Artist: Face-84
Bidragets titel: Alla gamla x
Upphovsmän: Lars "Dille" Diedricson (m), Martin Hedström (m), Wille Crafoord (t)

Artist: Velvet
Bidragets titel: Deja vû
Upphovsmän: Niclas Molinder (m & t), Joacim Persson (m & t), Pelle Ankarberg (m & t), Niko Valsamidis (m & t), Fredrik Larsson (m & t), David Jassy (m & t)

Artist: Christer Sjögren
Bidragets titel: I Love Europe
Upphovsmän: Torgny Söderberg (m), Magnus Johansson (m), Ingela "Pling" Forsman (t)

Artist: E-type & the Poodles
Bidragets titel: Line Of Fire
Upphovsmän: Jakob Samuelsson (m & t), Martin Eriksson (m & t)

Artist: Brandur
Bidragets titel: Lullaby
Upphovsmän: Henrik Wikström (m), Kristian Lagerström (t)

Artist: Michael Michailoff
Bidragets titel: That's Love
Upphovsmän: Michael Michailoff (m & t), Joakim Övrenius (m & t), Patric Jonsson (m & t)

Artist: Suzzie Tapper
Bidragets titel: Visst finns mirakel
Upphovsmän: Amir Aly (m), Maciel Numhauser (m), Robin Abrahamsson (m), Bobby Ljunggren (m), Suzzie Tapper (t)


Tur att jag bara köpte till genrepet, de biljetterna är inte så dyra. Nu står mitt hopp till jokrarna. det har "ryktats" om att Carola och Anders Jonsson ska göra en duett. Nu ber jag till högre SVT makter att det framförandet blir i GBG. Snälla snälla snälla!!!!
Visst var det denna vecka det skulle offentliggöras vilka jokrarna är? Någon som vet?

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Vad har du att sura för?!
E-type är ju med.
Lämna Tea hemma och ta med mig i stället!

Elena - Just nu sa...

Fixar du att krympa sisådär 1 meter på längden och se ut att vara under 7 år så kanske du kan försöka muta Tea? ;-) (hon har ju en barnbiljett)
Jag vill inte se E-type. Jag vill se Carola. Surar som fan. Men när jag slutat sura kanske jag vågar tro på att bli positivt överaskad över E-type....kanske....

Kaos-Anna sa...

Jag går ju på viktväktarna så det kanske skulle funka....