torsdag, januari 15, 2009

Nog nu!

Det här är inte klokt! Jag är inne på femte feberdygnet nu, även om febern än så länge är väldigt låg. Tidigare har den oftast pendlat mellan 38 och 39,5. Halsen värker och jag tror att inälvorna ska komma utflygandes genom munnen när jag hostar.

Båda barnen var feberfria och pigga igår och i förrgår hade de bara liiite liiiite feber, så Tea skutsades till skolan i morse och Max skulle till dagis innan Danne skulle till jobbet vid 12. Men nähä! Max har 38 grader igen! Ringde VC och fick, helt otroligt, en tid trots att vi ringde ganska sent. Vid 10 tiden ringde de från skolan, Tea mådde inte bra, hon frös (inte så konstigt att hon frös, de var i skogen i minusgrader och hon satt bara stilla) Nåväl, ingen feber att tala om där, lite varmre än normalt bara. Läget just nu, En trött mamma med liiite feber, en pojke med nästan 39 i feber som ligger utslagen i sängen och en (ganska nöjd kan man tro) flicka som ligger i soffan och tittar på barnkanalen. Tur att hon gillar nudlar för det är det enda jag orkar göra.
Hur jag ska palla att ta mig ner till VC vid 17 tiden utan bil men med två hängiga barn (har inget körkort) är för mig ett mysterium, men det löser sig nog, det brukar ju göra det.

Jag har ialla fall använt några av alla mina febertimmar till att lära mig sticka! Sakta men säkert går det, jag märker att det liksom sitter i fingrarna, måste vara att jag stickade lite i syslöjden.
Jag stickade först ganska mycket innan jag repade upp det och började om, då tyckte jag att jag lärt mig vilka missar som absolut skulle undvikas osv. Jag tänkte ju som sagt sticka en himla massa små rutor som så småningom ska sys i hop till en filt (jag anser detta vara ettårs projekt, preimärvisning av filt lagom till julen 2009 alltså). Vad jag inte fattar är varför rutan blir så stor? När jag lägger upp maskorna ser det alldels lagom ut men ju fler var jag stickar på rutan ju tydligare ser jag att den är dubbelt så stor som jag tänkte mig! Jag har inte bestämt mig för om alla rutorna nu får bli så här stora eller om jag ska börja om...igen...


Som ett sidoprojekt tänkte jag virka också :-) Samma grej där, virka rutor men lite mindre och färre, det ska bara bli en framsida till en kudde till att börja med

1 kommentar:

Anonym sa...

Hua hua, hur står det till i fridfelts resident?? Har ni kommit ur kriget med baskilusker i systemet? *krya-på-er-kramar*//Hea