måndag, november 03, 2008

1 månad kvar

Idag är det den 3/11 2008. Det innebär att jag har 1 månad kvar att vara under 30. 1 månad kvar när jag är 20-någonting.
Den 3/12 fyller jag 30 år. Det känns OK. Inte skitkul, absolut inte, men inte katastrofalt heller.
Vad jag däremot är jävligt trött på (så trött att jag tom svär i bloggen!) är alla förvånade kommentarer kring min ålder.
- Va? Har du inte fyllt 30 än?
- Är du inte äldre?
- Är du och NAMN lika gamla? Kunde jag väl aldrig tro!

Det har nog inte med mitt utseenden att göra, jag får fortfarande visa leg på bolaget och ibland när jag köper cigaretter också (sist med kommentaren - Är man under 25 ska man visa). Så det är nog inte att jag SER äldre ut. Men jag liksom VERKAR väl äldre.
Kul. Jag beter mig som en tant.
Jag vill inte höra det mer. Håll tyst! Tyck vad ni vill men jag vill inte höra det.

6 kommentarer:

Jannie sa...

Haha gumsan, riktigt så farligt är det väl inte ;-)
Du är vacker o smart o då kanske man verkar äldre, ta det som en komplimang. För jag tror absolut INTE att någon tycker du ser gammal (äldre) ut på något sätt!!

Elena - Just nu sa...

Hallå hjärtat ;-) Nej just i fredags var det inte så farligt, men det är ju inte första gången. I alla sällskap när jag nämner att jag fyller 30 får jag kommentarerna och det blev väl liksom droppen i fredags. Tycker inte heller att jag SER äldre ut, men men. Lite taskigt humör idag bara ;-)

Elena - Just nu sa...

Oh glömde, tack för dina fina komplimanger :-0

Anonym sa...

*skrattar*.... men hallå du Tant!!.. vi ror i samma båt.. men jag säger och har alltid sagt:" åldern är bara en siffra, det är dina erfarenheter som gör dig gammal/ung" jag hade tagit mer illa upp om jag blev tagen för en fjortis.. Och se det som att ditt lager på erfarenheter är stort!! Luv Ju.. //Hea

Elena - Just nu sa...

Hea: Om det är erfarenheterna så kanske det förklarar saken, då är jag ju typ 50 eller nåt! Men jag tror inte det bara är dom, utan också hur man har hanterat dom och hur de har påverkat en. Men även om jag aknske skulle vara äldre då, så vill jag ju inte att det ska märkas så. Är du med? Och fjortis? Nu är du väl bra optimistiskt (eller nåt ditåt ;-))
Jag skulle nöjja mig med 28 eller nåt ;-) ;-)

Anonym sa...

Det lyser igenom vad man varit med om för det gör att man är stabil.. lugn,trygg och man vet vad man snackar om.. min hjärna säger mig att jag bara e 17.. jag rodnar och blir svettig när ja e på systemet eller köper cigg.. jag känner mig skylldig, fast jag är 29 år 11 mån och 5dagar ung.. bara därför får ja visa legg.. det är skit jobbigt. Jag tror inte att du får höra att du ser äldre ut för att du ser äldre ut!! Jag tror du får höra det för att du är stabil, båda fötterna på jorden och du vet vad du snackar om!!Trygg och har hittat dig själv. Ingen trampar på dig eller behöver lära dig vad livet går ut på. kram kram