fredag, november 07, 2008

Veckans tips!

Jag ska börja med en ny grej här på bloggen, Veckans tips!
Eftersom jag är sååå himla gammal har jag ju en del erfarenheter och tips jag kan dela med mig av. Tipsen kommer, precis som texterna i bloggen, att vara av mycket blandad karraktär och röra tex, mode, skönhet, matlagning, husmorstips, barn och säkert en himla massa mer.
Här kommer denna veckas tips:

När du tvättar håret och ska göra en hårinpackning, ta då först schampo som vanligt (du behöver inte schamponera särskilt mycket i topparna, där kommer schampot ändå när du sköljer håret) och därefter inpackningen. Inpackningen verkar på djupet i hårstrået. När du sköljt ur inpackningen, ta då lite balsam i topparna. Balsamet stänger topparna och gör håret glansigare och finare. Hoppa alltså inte över balsamet för att du gör en inpackning!

Tack till Lotta på Salong Jessie som lärt mig detta och däremed medverkat till att rädda mitt hår!

10 kommentarer:

Jannie sa...

Bra tips!!
Ska försöka komma ihåg det! Eller rättare sagt...ska försöka komma ihåg att göra inpackning, jag är sååå dålig på det!

Förresten, nu kör ni försiktigt!
kram

PS: har du hämtat ut biljetterna?

Elena - Just nu sa...

Köp en snabbinpackning! Eller sov med balsam i håret, vet hur det är med att inte hinna/glömma bort. Japp vi ska köra försiktigt, och nej, inte hämtat ut dom än, tänkte göra det nästa vecka. Såg du att de ska (eller redan har?) släppa nya biljetter? Nu är det ju helt plötsligt ett genrep på lördagen också! Jag blev skitsne...

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, tack för tipsen!
Och så måste jag bara säga att du har en fin blogg:) Kommer gärna tillbaka.
Kram Lallis

Elena - Just nu sa...

lallis-liv och leverne: Varsågod :-) Och vad glad jag blir, tack snälla för komplimangen

Fake cake sa...

Hej och tack för hårtipset:)

Kul att du tittade in hos mig och Lycka till i min utlottning.

Ha det gott//Lotta

Erika sa...

Tokbra tips ju. :) Inpackning borde man göra oftare..
Pappa har fresten hittat inbjudan, sa han. =)
Jag saknar dig faktiskt.
Kram syster.

Elena - Just nu sa...

Lotta: Varsågod :-) Och jag hoppas på tur ;-)
Erika. Visst är det :-) Vad bra att han hittade den! Du, jag pratade med pappa igår om att fira Max, vilket passade dig bäst, fredag kväll eller lördag eftermiddag? Jag saknar dig med, saknar er alla....

Unknown sa...

Bör testas! Har aldrig gjort en inpackning.... Hoppas jag inte behöver skämmas för mycket över det.

Roligt att du ville delta i vår jultävling

Lramis,

Erika sa...

Elena: Ska vi/har vi boka (t) lördag em då? ;)
Jag tar med bilen jag köpte åt er med.

Elena - Just nu sa...

Clarice: Självklart ska du inte skämmas för det! Själv hade jag antingen sett ut som ett penntroll eller som Sinead o´connor utan hårinpackning ;-)

Erika: Japp, så kör vi. Pratar du med pappa?