tisdag, november 11, 2008

Älskade AIK

Tidningarna skriver om något som de kallar AIK härvan.
Men det är ju så det är, så fort det handlar om AIK blir det stort. Så är det med AIK. AIK är stort.

Några långa utlägg och slutsatser med en massa kloka ord kommer jag inte att producera i detta ämne idag. Det lämnar jag med varm hand till Daniel (hoppas han skriver något snart)
Själv är jag som sagt ledsen över ett Rikard får lämna, särskilt på det här sättet. Att Nebo också lämnar nu var väl inte så oväntat, hedersamt av Nebo och förmodligen precis vad styrelsen räknade med. Undrar varför Charlie också lämnade? Har läst något om att det skulle vara styrelsen som "serverar Charlies huvud på ett fat till supportrarna" som en slags kompensation över att de kickar Rikard, men jag vet inte det jag.....
Stahre då? Jaadu, han är ju liksom fostrad av Rikard, undrar om det verkligen kommer att bli så stor skillnad.
Att Ola kände sig tvingad att lämna är inte så förvånande. Synd att inte han gick från början och att Rikard och Nebo kunde sitta kvar.

Min man sa något himla klokt igår. Vi byter tränare alldels för ofta, inte bara i AIK utan i Sverige generellt. Se på storklubbar ute i Europa, inte 17 byter de tränare så himla ofta.

Tilläggas bör också att organisationen AIK måste lära sig att sköta sin kommunikation mycket bättre!! (Jag kan tex tänka mig att flytta till Stockholm och ha ett visitkort med AIK:s logga ;-))

Slutligen: Etta, tvåa, femma, femma. Det är ett skitbra facit!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för förtroendet. =)

Har skrivit en text. Hoppas det stannar vid en. Vill helst lämna krisen bakom.

Håller med om att kommunikationen ch framförallt dialogen måste skötas bättre. Skrev också om det.

Etta, tvåa, femma, femma är ett bra facit. Om än ettan är från Superettan och den sista femman något missvisande.